15è Premi Alfons de Borja 2026 d'Alumni UdL

14 d'octubre de 2026 – El 15è Premi Alfons de Borja 2026 d'Alumni UdL ha reconegut enguany la trajectòria del Dr. Marcel Llopis, enginyer informàtic lleidatà i cap del Grup de Lideratge en Intel·ligència Artificial i Ciència de Dades al Jet Propulsion Laboratory (JPL) de la NASA.

Des del COETIC hem estat presents a l'acte de lliurament, celebrat al Rectorat de la Universitat de Lleida, representats pel nostre delegat a Ponent, Marc Sances Medina, per acompanyar aquest reconeixement a un referent de la informàtica catalana.

Nascut l'any 1983 a Lleida, Marcel Llopis és enginyer tècnic en Informàtica per la UdL (2004) i enginyer en Informàtica i doctor en Computació per la UPC. Gràcies a una beca, va cursar un màster en Enginyeria Elèctrica a la Universitat de Califòrnia a Irvine. També té un màster en Direcció d'Enginyeria per la Universitat Johns Hopkins.

Durant l'acte, hem pogut conèixer més de prop la seva dilatada trajectòria professional, presenciar el lliurament del guardó i escoltar una xerrada sobre intel·ligència artificial, robòtica i exploració espacial.

La xerrada ens ha ofert una visió inspiradora del futur de la intel·ligència artificial i de com els agents i models d'IA podran contribuir a afrontar els reptes de l'exploració espacial i del progrés social.

Des del COETIC volem felicitar sincerament en Marcel per aquest reconeixement. Ens enorgulleix comptar amb referents tecnològics de primer nivell com ell, que inspiren noves generacions i posen de manifest el paper fonamental de la informàtica en el progrés científic i social.

També volem agrair a la Universitat de Lleida i a Alumni UdL la invitació a aquest acte i l'oportunitat de compartir un reconeixement tan especial.