Servei de Mediació del COETIC

Tens un conflicte en l’àmbit de les TIC?
Doncs acudeix al Servei de Mediació del COETIC per poder assolir una solució ràpida, confidencial i consensuada entre les parts.

El COETIC ofereix a les empreses i als professionals del sector de la informàtica un SERVEI de MEDIACIÓ ESPECIALITZAT en TIC.

El Servei de Mediació del COETIC és una Entitat de Mediació registrada en el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya i en el Ministerio de Justicia de l’Estat espanyol. El reglament d'aquest servei es pot consultar aquí.

Els àmbits d’actuació inclouen les matèries més habituals que generen conflictes entre parts:

  • Disseny, implantació i explotació de CRM/ERP
  • Desenvolupament web i software
  • Propietat intel·lectual
  • Pèrdues d’informació i polítiques de back-up
  • Disseny, explotació i millores de sistemes d'informació
  • Ciberseguretat
  • Incompliments d’ANS (SLA) i/o serveis contractats
  • Ús il·legítim de sistemes d’informació (si no és penal)

Així com a qualsevol altre de matèria informàtica, tant dins l’empresa com amb clients o proveïdors, de mediació intrajudicial i extrajudicial.

Per sol·licitar una mediació al COETIC cal omplir aquest formulari, enviar-lo al correu servei.mediacio@coetic.cat amb còpia a secretaria@coetic.cat, i ben aviat ens posarem en contacte per iniciar la tramitació de la mediació.

El COETIC manté col·laboracions en matèria de mediació amb les següents entitats i organitzacions:

  • Centre de Mediació del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.
  • Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB).
  • Grupo Europeu de Magistrados por la Mediación (GEMME).
  • Associació de Professionals de la Mediació de Conflictes de Catalunya (ACDMA).

Per altre banda, RECOMANEM incloure la següent clàusula en els contractes de serveis de desenvolupament i manteniment informàtic:

Clàusula de Resolució de Controvèrsies

En cas de controvèrsies o diferències derivades del present contracte, incloent-hi però no limitant-se a qüestions relacionades amb el seu compliment, interpretació o resolució, les parts es comprometen a sotmetre en primera instància aquestes controvèrsies a un procés de mediació per tal de facilitar-ne la resolució mitjançant una gestió dialogada.

Les parts acorden utilitzar el Servei de Mediació del Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COETIC) com a mecanisme inicial per a la resolució de disputes.

En cas que la mediació no arribi a un acord satisfactori per a ambdues parts, aquestes acorden sotmetre la controvèrsia a la jurisdicció dels jutjats i tribunals de [indicar ciutat o comarca].

 

Membres de:

Col·laboren: