Significat real i aplicació pràctica
Objectiu:
Impressions? Abast real? Abast orgànic? Share of voice? L’objectiu del programa és entendre què significa realment cadascuna de les mètriques de mesura de resultats en xarxes socials i aprendre com aplicar-les per disposar d’indicadors de l’èxit d’una estratègia i les seves corresponents accions.
Els participants també aprendran a monitoritzar a través d’un dashboard (quadre de comandament) personalitzat que els permeti afinar els seus resultats dia a dia i crear accions i continguts que obtinguin un major rendiment social.
Programa:
Introducció: el mètode
- Funcions de l’analítica digital
- Etapes de la monitorització
- Els tres grans objectius en xarxes socials
Les mètriques i indicadors a Facebook
- Mesura de la visibilitat
- Mesura de la rellevància
- Mesura de la interacció /engagement
- L’eina de mesura de Facebook: Insights
- Altres eines per monitoritzar Facebook
Les mètriques i indicadors a Twitter
- Mesura de la visibilitat
- Mesura de la rellevància
- Mesura de la interacció /engagement
- L’eina de mesura de Twitter: Analytics
- Altres eines per monitoritzar Twitter
El dashboard de monitorització
- Com crear un dashboard per monitoritzar xarxes socials
- Dashboard d’exemple i introducció de dades
- Eines addicionals per monitoritzar xarxes socials
Metodologia:
El curs combina l’exposició de conceptes i la seva aplicació immediata a través de la creació d’un dashboard d’exemple per a un cas proposat.
Requeriments:
És imprescindible assistir al curs amb un ordinador portàtil i dades d'accés com a administrador a una pàgina de Facebook i un perfil de Twitter. No són necessaris coneixements previs de mètriques ni de Social Media ROI. Únicament cal un nivell d’usuari d’Internet i xarxes socials.
Destinataris:
El curs està obert a tots aquells periodistes i professionals de la comunicació amb coneixements bàsics en xarxes socials, que administrin com a mínim una pàgina de Facebook i/o un perfil de Twitter (poden ser els propis) i que vulguin analitzar tot el resultat de les seves accions socials i obtenir una metodologia bàsica de treball quant a monitorització. Els coneixements adquirits els seran de gran utilitat en les tasques pròpies del community management o del marketing digital.
Professors:
Pilar Yépez Molina
Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques a la Facultat de Ciències de la Informació de Sevilla. Ha estat directora creativa en agències espanyoles dedicades al màrqueting on-line o al màrqueting below the line. Des del 2009, és directora creativa i sòcia fundadora d'Úbica Below, agència especialista en màrqueting i comunicació digital. Professora i ponent amb més de 15 anys d’experiència impartint cursos especialitzats en aquesta matèria en diferents centres i universitats.
Propera edició
BARCELONA
Lloc: Rambla Catalunya, 10 08007 Barcelona
Durada: 6 hores, 2 sessions
Data: 23/06/2016 (De 10:30 a 13:30)
Data: 30/06/2016 (De 10:30 a 13:30)
Idioma: Castellà
Preus:
- Associacions i membres del COETIC: 90.0 €
- No col·legiat: 102.0 €