Indicadors d’èxit i mètriques en xarxes socials

Objectiu:

Impressions? Abast real? Abast orgànic? Share of voice? L’objectiu del programa és entendre què significa realment cadascuna de les mètriques de mesura de resultats en xarxes socials i aprendre com aplicar-les per disposar d’indicadors de l’èxit d’una estratègia i les seves corresponents accions.

Els participants també aprendran a monitoritzar a través d’un dashboard (quadre de comandament) personalitzat que els permeti afinar els seus resultats dia a dia i crear accions i continguts que obtinguin un major rendiment social.

Programa:

Introducció: el mètode

  •     Funcions de l’analítica digital
  •     Etapes de la monitorització
  •     Els tres grans objectius en xarxes socials

Les mètriques i indicadors a Facebook

  •     Mesura de la visibilitat
  •     Mesura de la rellevància
  •     Mesura de la interacció /engagement
  •     L’eina de mesura de Facebook: Insights
  •     Altres eines per monitoritzar Facebook

Les mètriques i indicadors a Twitter

  •     Mesura de la visibilitat
  •     Mesura de la rellevància
  •     Mesura de la interacció /engagement
  •     L’eina de mesura de Twitter: Analytics
  •     Altres eines per monitoritzar Twitter

El dashboard de monitorització

  •     Com crear un dashboard per monitoritzar xarxes socials
  •     Dashboard d’exemple i introducció de dades
  •     Eines addicionals per monitoritzar xarxes socials

Metodologia:

El curs combina l’exposició de conceptes i la seva aplicació immediata a través de la creació d’un dashboard d’exemple per a un cas proposat.
Requeriments:

Es recomana assistir al curs amb un ordinador portàtil. No són necessaris coneixements previs de mètriques ni de Social Media ROI. Únicament cal un nivell d’usuari d’Internet i xarxes socials.
Destinataris:

El curs està obert a tots aquells periodistes i professionals de la comunicació amb coneixements bàsics en xarxes socials, que administrin com a mínim una pàgina de Facebook i/o un perfil de Twitter (poden ser els propis) i que vulguin analitzar tot el resultat de les seves accions socials i obtenir una metodologia bàsica de treball quant a monitorització. Els coneixements adquirits els seran de gran utilitat en les tasques pròpies del community management o del marketing digital.

Professors:
Pilar Yépez Molina

Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques a la Facultat de Ciències de la Informació de Sevilla. Ha estat directora creativa en agències espanyoles dedicades al màrqueting on-line o al màrqueting below the line. Des del 2009, és directora creativa i sòcia fundadora d'Úbica Below, agència especialista en màrqueting i comunicació digital. Professora i ponent amb més de 15 anys d’experiència impartint cursos especialitzats en aquesta matèria en diferents centres i universitats.

Preus

Associacions i membres del COETIC: 84€

No col·legiat: 94 €

Propera edició
BARCELONA

Lloc: Rambla Catalunya, 10 08007 Barcelona
Durada: 6 hores, 2 sessions
Data: 16/02/2016 (De 15:30 a 18:30)
Data: 23/02/2016 (De 15:30 a 18:30)
Idioma: Castellà

Data: 

dimarts, 16 febrer, 2016 - 15:30 a 18:30
 

Membres de:

Col·laboren: