Objectiu:
L’objectiu del programa és donar a entendre què és SEO (Search Engine Optimization) des d’una perspectiva global i posar-lo a l’abast dels participants des d’un punt de vista pràctic. Es parteix del concepte i funcionament d’un cercador, analitzant com funciona i quins resultats ofereix, per passar després a les tècniques concretes per treballar el posicionament orgànic en cercadors. El programa compta amb dues àrees temàtiques: SEO intern, que engloba totes aquelles pràctiques a executar en les plataformes digitals propietat de l’empresa o organització; i SEO extern, en la qual es tracten totes les eines de màrqueting i comunicació externes favorables al SEO. Totes dues vessants es documenten amb casos reals i es posen en pràctica amb exercicis concrets.
Programa:
Introducció
- Google, molt més que un cercador
- El futur: la web semàntica
- Funcionament d’un cercador i del robot
- Diferències amb el directori
- La cerca i la pàgina de resultats
- El posicionament orgànic
- SEO i SEM: què són
- Àrees de treball: SEO intern i SEO extern
SEO intern: començant pel principi
- Consultoria i anàlisi SEO abans de començar
- Trucs pràctics
- Bones pràctiques i pràctiques penalitzades (blackhat)
- Treballant el contingut i l’arquitectura de la informació
- Treballant per a Google: eines per a webmasters
- Accessibilitat i usabilitat. El paper de l’idioma
- La importància del domini
- Tecnologia Web i SEO: amics o enemics?
SEO extern: màrqueting i comunicació per al SEO
- Màrqueting de prescripció
- Social marketing (SMO)
- Google Plus, una obligació
- Monitorització i anàlisi
- Eines per monitoritzar SEO, més enllà del page rank
- Eines de monitorització de la cerca: insights, alerts, trends
- Google Analytics com a eina SEO: terminologia i anàlisi
Metodologia:
El curs combina l’exposició de conceptes, de forma molt clara i assequible, amb els exercicis pràctics. Aquests exercicis es realitzen en grups de dues o tres persones que posen en pràctica diferents tècniques d’anàlisi de SEO intern i extern per, posteriorment, posar en comú els resultats amb tots els participants.
Destinataris:
Periodistes i professionals de la comunicació familiaritzats amb l’entorn web, que treballen en l’elaboració de continguts digitals per a websites de qualsevol tipus i que volen aprofundir en els conceptes d’arquitectura i disseny de la informació per a la seva optimització SEO i web des d’una perspectiva pràctica. Obtindran una metodologia de treball per a la qual no són necessaris coneixements tècnics aprofundits.
Professors:
Pilar Yépez Molina
Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques a la Facultat de Ciències de la Informació de Sevilla. Ha estat directora creativa en agències espanyoles dedicades al màrqueting on-line o al màrqueting below the line. Des del 2009, és directora creativa i sòcia fundadora d'Úbica Below, agència especialista en màrqueting i comunicació digital. Professora i ponent amb més de 15 anys d’experiència impartint cursos especialitzats en aquesta matèria en diferents centres i universitats.
Propera edició
BARCELONA
Lloc: Rambla Catalunya, 10 08007 Barcelona
Durada: 8 hores, 2 sessions
Data: 05/11/2015 (De 10:00 a 14:00)
Data: 12/11/2015 (De 10:00 a 14:00)
Idioma: Castellà
Preus:
- Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra: 64.0 €
- Associacions i estudiants de periodisme: 112.0 €
- Col·legiats: 64.0 €
- Col·legiats en atur: Gratuït
- No col·legiat: 128.0 €








