Introducció al SEO per a comunicadors

Objectiu:

L’objectiu del programa és donar a entendre què és SEO (Search Engine Optimization) des d’una perspectiva global i posar-lo a l’abast dels participants des d’un punt de vista pràctic. Es parteix del concepte i funcionament d’un cercador, analitzant com funciona i quins resultats ofereix, per passar després a les tècniques concretes per treballar el posicionament orgànic en cercadors. El programa compta amb dues àrees temàtiques: SEO intern, que engloba totes aquelles pràctiques a executar en les plataformes digitals propietat de l’empresa o organització; i SEO extern, en la qual es tracten totes les eines de màrqueting i comunicació externes favorables al SEO. Totes dues vessants es documenten amb casos reals i es posen en pràctica amb exercicis concrets.

Programa:

Introducció

  • Google, molt més que un cercador
  • El futur: la web semàntica
  • Funcionament d’un cercador i del robot
  • Diferències amb el directori
  • La cerca i la pàgina de resultats
  • El posicionament orgànic
  • SEO i SEM: què són
  • Àrees de treball: SEO intern i SEO extern

SEO intern: començant pel principi

  • Consultoria i anàlisi SEO abans de començar
  • Trucs pràctics
  • Bones pràctiques i pràctiques penalitzades (blackhat)
  • Treballant el contingut i l’arquitectura de la informació
  • Treballant per a Google: eines per a webmasters
  • Accessibilitat i usabilitat. El paper de l’idioma
  • La importància del domini
  • Tecnologia Web i SEO: amics o enemics?

SEO extern: màrqueting i comunicació per al SEO

  • Màrqueting de prescripció
  • Social marketing (SMO)
  • Google Plus, una obligació
  • Monitorització i anàlisi
  • Eines per monitoritzar SEO, més enllà del page rank
  • Eines de monitorització de la cerca: insights, alerts, trends
  • Google Analytics com a eina SEO: terminologia i anàlisi

Metodologia:

El curs combina l’exposició de conceptes, de forma molt clara i assequible, amb els exercicis pràctics. Aquests exercicis es realitzen en grups de dues o tres persones que posen en pràctica diferents tècniques d’anàlisi de SEO intern i extern per, posteriorment, posar en comú els resultats amb tots els participants.

Destinataris:

Periodistes i professionals de la comunicació familiaritzats amb l’entorn web, que treballen en l’elaboració de continguts digitals per a websites de qualsevol tipus i que volen aprofundir en els conceptes d’arquitectura i disseny de la informació per a la seva optimització SEO i web des d’una perspectiva pràctica. Obtindran una metodologia de treball per a la qual no són necessaris coneixements tècnics aprofundits.

Professors:

Pilar Yépez Molina

Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques a la Facultat de Ciències de la Informació de Sevilla. Ha estat directora creativa en agències espanyoles dedicades al màrqueting on-line o al màrqueting below the line. Des del 2009, és directora creativa i sòcia fundadora d'Úbica Below, agència especialista en màrqueting i comunicació digital. Professora i ponent amb més de 15 anys d’experiència impartint cursos especialitzats en aquesta matèria en diferents centres i universitats.

Propera edició

BARCELONA

Lloc: Rambla Catalunya, 10 08007 Barcelona
Durada: 8 hores, 2 sessions
Data: 05/11/2015 (De 10:00 a 14:00)
Data: 12/11/2015 (De 10:00 a 14:00)
Idioma: Castellà

Preus:

  • Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra: 64.0 €
  • Associacions i estudiants de periodisme: 112.0 €
  • Col·legiats: 64.0 €
  • Col·legiats en atur: Gratuït
  • No col·legiat: 128.0 €

 

Data: 

dijous, 5 novembre, 2015 - 10:00 a 14:00
 

Membres de:

Col·laboren: