Nova conferència el 29 de maig, a les 18:30h, a la sala de Juntes de la seu del COETIC, on s'explicaran els aspectes fonamentals que provoquen els conflictes interpersonals, fruït d'una mala gestió de les pròpies expectatives personals, així com la comunicació de les mateixes amb els demés.
Els resultats a obtenir d'aquest taller pràctic són:
- Preparar de forma tranquil·la i objectiva la interacció prèvia amb la persona que ens genera el conflicte, tot detectant i prenent consciència de les expectatives no complides que ens desperta.
- Saber com evitar un conflicte des de el primer moment, tenint en compte que des de la estructura de caràcter de cadascun de nosaltres, tot es percep des de filtres perceptius mentals, emocionals o viscerals.
- Conèixer quins són els mecanismes de defensa propis de cadascun dels participants i des de aquest coneixement, detectar quins són els que més li costen en la interacció amb els demés.
- Aprendre a transformar la interacció de conflicte en una conversa madura entre dues persones que tenen desitjos i expectatives diferents amb diferents eines lingüístiques.
- Conèixer eines per preparar de forma adequada les respostes a les "agressions" que ens envia l'interlocutor.
- Gestionar eficaçment les tres pors inconscients de l'altre: QUÈ, QUI i COM.
- Dominar les 17 tipologies de preguntes que li podem fer a un interlocutor per tal de reduir la seva agressivitat o incomoditat: preguntes informatives, preguntes per aprofundir i preguntes tàctiques.
“Les coses no es veuen com són. Les veiem com som”
(Hilario Ascasubi)
DIA: 29/05/2014
LLOC: COETIC Via Laietana 39, 5na planta (sala de Juntes)
HORA: de 18:30h a 20:30h
PREU: gratuït
INSCRIPCIONS: enviar email a info@coetic.org i indicar a l'assumpte REF. Conflictes
Introducció
Un conflicte es dóna entre dues o més persones per que alguna de les parts no veu satisfetes les seves expectatives: materials, econòmiques, emocionals, etc. A més, donat que acostumen a tenir una forta càrrega emocional no ens permeten poder comunicar a l'altra part quines són aquestes expectatives deforma tranquil·la i objectiva i es crea un alt grau de confusió i de distància a l'hora d'explicar el que ens passa.
Com gestionar de forma eficaç el conflicte?
El primer pas per poder gestionar un conflicte és el d'acceptar que no hem estat capaços de donar-li a l'altra part quelcom que esperava de nosaltres. Aquesta postura ens ajuda a treure-li càrrega emocional i per tant, molta més flexibilitat a la hora d'afrontar la situació.
Si tenim presents les diferents formes d'afrontar la realitat des de les expectatives que cadascú té, és molt més fàcil posar-nos a ”la pell del altre” i per tant, entendre el seu punt de vista. Aquesta perspectiva, ens permet adaptar la nostra comunicació per tal de poder adoptar una posició molt més flexible envers l'altre.
El ponent de la jornada serà Ferran González Martínez, Soci-Director de FerranTuCoach. És professor de Neurociències al Institut Gestalt de Barcelona i dels cursos de Coaching i de Lideratge personal impartits per l'AIJEC (Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya). Professor de Porta22 a Barcelona Activa al Servei d'Orientació i Recerca de Feina. Grans habilitats de comunicació gràcies als seus 12 anys com a actor teatral a l´Estudi Masriera.
Pots visualitzar una de les seves últimes intervencions en el programa Pensió completa de TeleBadalona fent clic aquí