Lloc: Rambla de Catalunya, 10, Pral 08007 Barcelona
Durada: 6 hores, 2 sessions
Dies: 13 i 20 de maig
Horari: De 15:30 a 18:30
Idioma: Castellà
Objectiu:
Sovint la inversió que les organitzacions fan per posar en marxa la seva presència a les xarxes socials no es manté en el temps perquè no està controlada. Aquest curs explica com establir indicadors d’èxit per a la presència i les accions en xarxes socials i com monitoritzar els resultats de la forma més eficient possible. Els participants aprendran a marcar objectius per a les diferents accions a Facebook, Twitter i Youtube, sabran definir kpi’s (key performance indicators – indicadors clau d’assoliment) per mesurar-les i aprendran com analitzar les dades per quantificar el seu èxit.
Aquest curs és complementari del programa “Analítica web per a periodistes” –centrat especialment en l’eina Google Analytics– que també s’ofereix al Centre de Formació i Desenvolupament del Col·legi de Periodistes.
Programa:
Introducció a la definició d’objectius socials
- Glossari de l’analítica social
- Objectius empresarials vs. Objectius socials
- Com definir correctament un objectiu social: objectius SMART
- Diferents objectius per a diferents etapes: el funnel
- Què és un KPI i com definir-lo en xarxes socials
- KPIs en xarxes socials i KPIs socials en llocs web
Coneixent les mètriques per cadascuna de les tres grans xarxes socials
-
Facebook
- Glossari de termes
- KPIs específics
- Facebook Insights
- Eines específiques
-
Twitter
- Glossari de termes
- KPIs específics
- Twitter analytics
- Eines específiques
-
Youtube
- Glossari de termes
- KPIs específics
- Youtube Insights
Social Media ROI
- Què és SMR i formes globals de mesurar
- Conceptes relacionats: return on engadgement, return on influence, return on action
- Els reptes a l’hora de mesurar SMR
- El dashboard (tauler de control) de monitorització social
Monitorització i anàlisi SMR
- Calculant l’SMR d’una campanya de Social Media
- Bones pràctiques per millorar l’SMR
- Eines de monitorització complementàries
Metodologia:
El curs combina l’exposició de conceptes i l’exemplificació d’eines amb la resolució d’un cas pràctic que es porta a terme de forma individual i es contrasta amb la resta de participants.
Requeriments:
Cal assistir amb un ordinador portàtil.
Destinataris:
Tots els professionals que dediquen una part de la seva activitat al Social Media o que tenen algun tipus de responsabilitat en la gestió de les xarxes socials, tant pròpies com d’organitzacions. El curs és especialment indicat per a community managers i perfils similars.
Professors:
Pilar Yépez Molina
Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques a la Facultat de Ciències de la Informació de Sevilla. Ha estat directora creativa en agències espanyoles dedicades al màrqueting on-line o al màrqueting below the line. Des del 2009, és directora creativa i sòcia fundadora d'Úbica Below, agència especialista en màrqueting i comunicació digital. Professora i ponent amb més de 15 anys d’experiència impartint cursos especialitzats en aquesta matèria en diferents centres i universitats.
Preus:
- Associacions i estudiants de periodisme: 84.0 €
- Col·legiats: 48.0 €
- Col·legiats en atur: Gratuït
- No col·legiat: 96.0 €