Objectiu:
Les noves tecnologies formen part del nostre escenari quotidià, tant en l’esfera personal com professional. En l’àmbit de la comunicació empresarial, els canvis en les formes i els continguts es revisen constantment i per aquest motiu, el Pla de Comunicació Social Media resulta una eina imprescindible a l’hora de planificar l’estratègia de comunicació online a mig termini. Mitjançant tècniques i consells pràctics aquest curs ens marcarà l’itinerari a seguir per poder avançar de la forma més eficient.
L’objectiu d’aquest curs és oferir aquells coneixements que permetin portar a terme amb èxit un pla o estratègia de comunicació online. Aquest no pretén ser un curs d’especialització però tampoc un de nivell elemental. Busca, sobretot, transmetre aquells coneixements claus per poder entendre i valorar objectivament diferents plans i campanyes de comunicació online, tant si es fan des de la pròpia empresa com per empreses subcontractades.
Programa:
Primera sessió
BLOC 1. Marc general
- Avantatges i inconvenients de la comunicació online
- Estructura del Pla de comunicació i del Pla de màrqueting
- Paràmetres bàsics de la identitat i la imatge corporativa
Casos pràctics:
Cas pràctic sectorial A
Cas pràctic sectorial B
BLOC 2. Màrqueting online & social media
- DAFO i anàlisi de la competència
- Auditoria d’imatge i presència online
- Anàlisi versus creativitat
Casos pràctics:
Cas pràctic sectorial A
Cas pràctic sectorial B
Segona sessió
BLOC 3. Estructura del pla de comunicació Social Media
- Objectius comunicatius generals i específics
- Públics objectius: audiències i perfil de les comunitats
- Estratègia comunicativa: missatges i generació/dinamització de continguts
- Pla de mitjans online: xarxes socials, website 2.0 i 3.0, blocs, xarxes professionals
Casos pràctics:
Cas pràctic sectorial A
Cas pràctic sectorial B
BLOC 4. Mètriques i mètodes de mesura
- Eines de monitorització i avaluació de la influència
- Control de resultats. Què mesurem i com?
- Analítica web, social analitics, gestió analítica de campanyes digitals
- Optimització de conversió i continguts, ROI i reputació corporativa online
Casos pràctics:
Cas pràctic sectorial A
Cas pràctic sectorial B
Metodologia:
Es tracta de fer un aproximació a la teoria a partir de casos contrets, de manera que els/les assistents al curs puguin aprendre d’una forma amena i sobretot molt pràctica. Per aquest motiu hem optat per presentar problemes i solucions habituals en el món de la comunicació online.
Requeriments:
Es recomana assistir amb un ordinador portàtil, tot i no ser imprescindible.
Destinataris:
Periodistes, responsables de comunicació i màrqueting i, en general, tots aquells interessats en saber com donar a conèixer la seva empresa i/o productes o serveis, de forma efectiva a través de la xarxa.
Professors:
Marc Marín Cifré
Marc Marín. Publicista i formador, especialitzat en comunicació corporativa i xarxes socials. És soci fundador de Subject mkt & com, agència creada al 2005 i dedicada a serveis de màrqueting i comunicació corporativa, sota criteris d’eficiència i responsabilitat social.
GIRONA
Lloc: Nou del Teatre, 1, 2n., 1a. 17004 Girona
Durada: 8 hores, 2 sessions
Data: 10/02/2014 (De 16:00 a 20:00)
Data: 12/02/2014 (De 16:00 a 20:00)
Idioma: Català
Preus:
- Associacions i estudiants de periodisme: 112.0 €
- Col·legiats: 64.0 €
- Col·legiats en atur: Gratuït
- No col·legiat: 128.0 €
Font: http://www.periodistes.org/ca/curs/curs-49.html?utm_source=Col%C2%B7legi...