
El naixement del correu electrònic va portar amb si nombrosos avantatges, com una comunicació gairebé instantània entre persones de molt diversos llocs i amb la capacitat d'enviar arxius adjunts amb aquests missatges, però al mateix temps va donar lloc a un dels majors mals de cap de la tecnologia digital: el correu brossa.
No en va, els correus brossa (compostos de publicitat, estafes i altres textos sense cap valor, enviats principalment per bots de forma massiva) han estat sempre un desafiament constant per als proveïdors de xarxes, serveis de 'web email' (com Gmail o Outlook.com) i també per a les companyies de seguretat, que no es veien capaços de frenar els virus que arribaven als PC a través d'aquest tipus de correus electrònics.
Sembla, però, que la tendència està canviant i, tot i que el correu brossa segueix suposant una problemàtica molt potent, la seva intensitat està caient. Així ho posa de manifest un recent informe de Symantec, que constata que el correu brossa suposar menys del 50% de tot el correu electrònic enviat al món. En concret, al llarg del mes de juny, es van registrar 704.000.000.000 missatges de correu electrònic enviats a escala global. D'ells, 353.000.000.000 van ser classificats com a correu brossa.
Fa cinc anys, el 90% dels correus electrònics eren spam. Dit d'una altra manera: s'ha trencat amb la tradicional barrera que un de cada dos mails que rebíem era escombraries, el que deixa el nivell de correus no desitjats en la seva posició més baixa des de fa una dècada.
L'any 2009, quan el correu brossa estava en el seu moment més àlgid, pràcticament el 90% dels mails que s'enviaven eren spam (5.700 milions dels 6.300 milions de correus registrats aquest mes), de manera que el descens és més que evident . La incorporació de més i millors filtres en els serveis de correu electrònic i els majors problemes a l'hora que bots realitzin enviaments massius estan sent claus perquè el correu brossa comenci a desaparèixer.
Font: Ticbeat.com