Indicadors d’èxit i mètriques en xarxes socials

Significat real i aplicació pràctica

Objectiu:

Impressions? Abast real? Abast orgànic? Share of voice? L’objectiu del programa és entendre què significa realment cadascuna de les mètriques de mesura de resultats en xarxes socials i aprendre com aplicar-les per disposar d’indicadors de l’èxit d’una estratègia i les seves corresponents accions.

Els participants també aprendran a monitoritzar a través d’un dashboard (quadre de comandament) personalitzat que els permeti afinar els seus resultats dia a dia i crear accions i continguts que obtinguin un major rendiment social.

Programa:

Introducció: el mètode

  • Funcions de l’analítica digital
  • Etapes de la monitorització
  • Els tres grans objectius en xarxes socials

Les mètriques i indicadors a Facebook

  • Mesura de la visibilitat
  • Mesura de la rellevància
  • Mesura de la interacció /engagement
  • L’eina de mesura de Facebook: Insights
  • Altres eines per monitoritzar Facebook

Les mètriques i indicadors a Twitter

  • Mesura de la visibilitat
  • Mesura de la rellevància
  • Mesura de la interacció /engagement
  • L’eina de mesura de Twitter: Analytics
  • Altres eines per monitoritzar Twitter

El dashboard de monitorització

  • Com crear un dashboard per monitoritzar xarxes socials
  • Dashboard d’exemple i introducció de dades
  • Eines addicionals per monitoritzar xarxes socials

Metodologia:

El curs combina l’exposició de conceptes i la seva aplicació immediata a través de la creació d’un dashboard d’exemple per a un cas proposat.

Requeriments:

És imprescindible assistir al curs amb un ordinador portàtil i dades d'accés com a administrador a una pàgina de Facebook i un perfil de Twitter. No són necessaris coneixements previs de mètriques ni de Social Media ROI. Únicament cal un nivell d’usuari d’Internet i xarxes socials.

Destinataris:

El curs està obert a tots aquells periodistes i professionals de la comunicació amb coneixements bàsics en xarxes socials, que administrin com a mínim una pàgina de Facebook i/o un perfil de Twitter (poden ser els propis) i que vulguin analitzar tot el resultat de les seves accions socials i obtenir una metodologia bàsica de treball quant a monitorització. Els coneixements adquirits els seran de gran utilitat en les tasques pròpies del community management o del marketing digital.

Professors:

Pilar Yépez Molina

Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques a la Facultat de Ciències de la Informació de Sevilla. Ha estat directora creativa en agències espanyoles dedicades al màrqueting on-line o al màrqueting below the line. Des del 2009, és directora creativa i sòcia fundadora d'Úbica Below, agència especialista en màrqueting i comunicació digital. Professora i ponent amb més de 15 anys d’experiència impartint cursos especialitzats en aquesta matèria en diferents centres i universitats.

Propera edició

BARCELONA

Lloc: Rambla Catalunya, 10 08007 Barcelona
Durada: 6 hores, 2 sessions
Data: 23/06/2016 (De 10:30 a 13:30)
Data: 30/06/2016 (De 10:30 a 13:30)
Idioma: Castellà

Preus:

  • Associacions i membres del COETIC: 90.0 €
  • No col·legiat: 102.0 €

Data: 

dijous, 23 juny, 2016 - 10:30 a 13:30
 

Membres de:

Col·labora:

 

CDMON

Projects CRM Documents