Com gestionar la comunicació en situacions de crisi

Objectiu:

El curs es proposa donar a conèixer als participants les eines per preparar la seva organització davant d’una situació de crisi o emergència que posi en perill la reputació de la marca. Així mateix es tractarà com gestionar la crisi un cop que aquesta ja ha esclatat i s’aprendrà a actuar com a portaveu.

Programa:

  1. Com esclaten les crisis: tipologia i fases. Anàlisi del cas “Costa Concordia”
  2. El màrqueting de la prevenció: com es fa una Auditoria de Riscos
  3. El disseny de Protocols d’Actuació i Manuals Anticrisi
  4. Com es constitueix i actua un Comitè Anticrisi
  5. Reaccions possibles davant d’una crisi. Instruments i estratègies a l’abast
  6. La formació i actuació del portaveu. Els simulacres de crisi
  7. Rumorologia i comunicació interna durant la crisi
  8. El factor Internet al voltant de la crisi
  9. Cas pràctic integrador “El rellotge d’or robat”
  10. Bibliografia comentada sobre la matèria

Metodologia:

Explicació dels conceptes, esment continu d’exemples reals i integració final en la resolució d’un cas pràctic en grups petits.

Destinataris:

Professionals, consultors i estudiosos de la comunicació, responsables de gabinets de comunicació i de presidència d’organitzacions, dirigents polítics i socials, empresaris, periodistes i futurs responsables de Comunicació.

Professors:

Miquel Àngel Violán Galán

Formador de comunicadors amb una experiència de 35 anys al periodisme i la comunicació. És llicenciat en Periodisme i Dret i MBA per ESADE Business School. Professor de EAE Business School, Instituto de Empresa i Universitat Internacional de Catalunya. Ha estat director de Comunicació de RIU Hotels & Resorts i membre del comitè de portaveus de les empreses participades pel grup alemany TUI. Com a directiu al sector hoteler, ha participat en nombroses situacions de crisi (huracans, delictes de sang, intoxicacions alimentàries, vagues de transport, etc.) i ha format nombrosos professionals en aquesta matèria.

Propera edició

BARCELONA

Lloc: Rambla Catalunya, 10 08007 Barcelona
Durada: 5 hores
Data: 06/10/2015 (De 15:30 a 20:30)
Idioma: Català

Preus:

  • Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra: 40.0 €
  • Associacions i estudiants de periodisme: 70.0 €
  • Col·legiats: 40.0 €
  • Col·legiats en atur: Gratuït
  • No col·legiat: 80.0 €

Data: 

dimarts, 6 octubre, 2015 - 15:30 a 20:30
 

Membres de:

Col·labora:

 

CDMON

Projects CRM Documents