Introducció al Social Media ROI (SMR). Com mesurar l’èxit a les xarxes socials

Lloc: Rambla de Catalunya, 10, Pral 08007 Barcelona
Durada: 6 hores, 2 sessions
Dies: 13 i 20 de maig
Horari: De 15:30 a 18:30
Idioma: Castellà

Objectiu:

Sovint la inversió que les organitzacions fan per posar en marxa la seva presència a les xarxes socials no es manté en el temps perquè no està controlada. Aquest curs explica com establir indicadors d’èxit per a la presència i les accions en xarxes socials i com monitoritzar els resultats de la forma més eficient possible. Els participants aprendran a marcar objectius per a les diferents accions a Facebook, Twitter i Youtube, sabran definir kpi’s (key performance indicators – indicadors clau d’assoliment) per mesurar-les i aprendran com analitzar les dades per quantificar el seu èxit.

Aquest curs és complementari del programa “Analítica web per a periodistes” –centrat especialment en l’eina Google Analytics– que també s’ofereix al Centre de Formació i Desenvolupament del Col·legi de Periodistes.

Programa:

Introducció a la definició d’objectius socials

  • Glossari de l’analítica social
  • Objectius empresarials vs. Objectius socials
  • Com definir correctament un objectiu social: objectius SMART
  • Diferents objectius per a diferents etapes: el funnel
  • Què és un KPI i com definir-lo en xarxes socials
  • KPIs en xarxes socials i KPIs socials en llocs web

Coneixent les mètriques per cadascuna de les tres grans xarxes socials

  • Facebook

    • Glossari de termes
    • KPIs específics
    • Facebook Insights
    • Eines específiques
  • Twitter

    • Glossari de termes
    • KPIs específics
    • Twitter analytics
    • Eines específiques
  • Youtube

    • Glossari de termes
    • KPIs específics
    • Youtube Insights

Social Media ROI

  • Què és SMR i formes globals de mesurar
  • Conceptes relacionats: return on engadgement, return on influence, return on action
  • Els reptes a l’hora de mesurar SMR
  • El dashboard (tauler de control) de monitorització social

Monitorització i anàlisi SMR

  • Calculant l’SMR d’una campanya de Social Media
  • Bones pràctiques per millorar l’SMR
  • Eines de monitorització complementàries

Metodologia:

El curs combina l’exposició de conceptes i l’exemplificació d’eines amb la resolució d’un cas pràctic que es porta a terme de forma individual i es contrasta amb la resta de participants.

Requeriments:

Cal assistir amb un ordinador portàtil.

Destinataris:

Tots els professionals que dediquen una part de la seva activitat al Social Media o que tenen algun tipus de responsabilitat en la gestió de les xarxes socials, tant pròpies com d’organitzacions. El curs és especialment indicat per a community managers i perfils similars.

Professors:

Pilar Yépez Molina

Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques a la Facultat de Ciències de la Informació de Sevilla. Ha estat directora creativa en agències espanyoles dedicades al màrqueting on-line o al màrqueting below the line. Des del 2009, és directora creativa i sòcia fundadora d'Úbica Below, agència especialista en màrqueting i comunicació digital. Professora i ponent amb més de 15 anys d’experiència impartint cursos especialitzats en aquesta matèria en diferents centres i universitats.

Preus:

  • Associacions i estudiants de periodisme: 84.0 €
  • Col·legiats: 48.0 €
  • Col·legiats en atur: Gratuït
  • No col·legiat: 96.0 €

Font: Col·legi de Periodistes de Catalunya

Data: 

dimarts, 13 maig, 2014 - 15:30 a 18:30
 

Membres de:

Col·labora:

 

CDMON

Projects CRM Documents