Agraïment col·lectiu del COETIC

Benvolgudes i benvolguts col·legiades i col·legiats,

En primer lloc, el Col·legi vol fer arribar el seu condol a tots els col·legiats que han perdut algun membre de la seva família, ja sigui directament pel COVID-19 o indirectament com a conseqüència derivada del mateix. Tampoc podem oblidar l’especial duresa de perdre-ho en aquestes circumstàncies en què no està permesa ni la vetlla, ni les reunions familiars, que ens poden ajudar a superar aquests moments difícils. Molts ànims també a totes aquelles persones que estan lluitant contra aquesta enfermetat, us desitgem una ràpida recuperació.

L’actual crisi del COVID-19 està posant a prova molts col·lectius professionals, obligant-los a donar el millor de sí mateixos. Un d’aquests col·lectius clau és l’informàtic. En aquest sentit i, en molts casos, els professionals de la informàtica poden treballar des de casa, però també cal remarcar que hi ha sistemes informàtics crítics per a la societat que no permeten ser administrats remòtament, com sistemes de gestió energètica, logística farmacèutica, gestió d’hospitals, sistemes relacionats amb les comunicacions, emergències mèdiques i molts d'altres que estan darrere de serveis clau de la nostra societat.

Així, recentment hem estat testimonis d’atacs informàtics que pretenien accedir a dades privades i sensibles dels pacients d’alguns hospitals. Sortosament, aquests intents d'accessos no han sorgit efecte i les nostres dades segueixen protegides, gràcies al personal dedicat a la seguretat informàtica que, ara més que mai, vetlla per la confidencialitat, integritat i disponibilitat tant dels equips informàtics com de les dades que s'hi allotgen.

A més a més, hi ha certes actuacions que remòtament són inviables i s’han de realitzar de manera presencial, obligant-nos a realitzar desplaçaments, amb el conseqüent risc que això suposa. Aquestes tasques són realment necessàries per mantenir les prestacions dels serveis essencials, en especial les relacionades amb la connectivitat. La majoria d’aquests viatges són a oficines i centres de processament de dades.

Cal destacar també que hi ha altres tipus de serveis que tots tenim interioritzats com a bàsics i assumim que sempre funcionaran. Normalment, es tracta d'aquells serveis que, només quan fallen, és quan ens recordem dels professionals -sovint, "invisibles"- que hi ha al darrere. A tall d’exemple, podem esmentar l’accés a continguts d’Internet, aplicacions de missatgeria, correu electrònic, xarxes socials, xarxes VPN (que ens permeten treballar remòtament des de casa), geolocalització (especialment per a les emergències mèdiques), bases de dades (algunes necessàries pels sanitaris, científics, governants o controls d’estocatge) i un llarg etcètera.

Per tant, garantir el correcte funcionament d’aquests serveis requereix de la dedicació continuada de professionals informàtics de sistemes, bases de dades, programació i xarxes, de diferents rols i nivells de competència. De fet, donades les circumstàncies actuals, molts d’ells han hagut d’incrementar en escreix la seva dedicació horària i treballen sota una forta pressió, ja sigui des de casa o presencialment. Sigui com sigui, tots ells estan treballant dur i donant la seva millor versió per poder garantir la continuïtat de tots aquests serveis essencials i imprescindibles i afrontar la lluita contra el COVID-19.

En definitiva, és per totes aquestes raons que, des del Col·legi d’Enginyeria Tècnica i Grau en Enginyeria Informàtica de Catalunya (COETIC), volem fer un especial i profund agraïment a la feina constant que estan duent a terme les nostres companyes i companys professionals del sector informàtic i que creiem que no ha de passar desapercebuda per a la societat a la qual serveixen.

Cuideu-vos molt!

 

Membres de:

Col·labora:

 

CDMON

Projects CRM Documents